Bra träningspass idag!

Jag började med att promenera upp till skidbacken, sen sprang jag ett varv i intervallform. Så skönt! Sen gick/joggade jag ett varv till och efter det gick jag hem, när jag kom hem var jag så slut att jag mådde lite illa, men efter ett mål mat och en dusch var jag mig själv igen! Jag älskar den här känslan av "slutkördhet" efter ett träningspass, det är väl för att man känner sig så duktig skulle jag tro.
Varför skriver man om sin träning egentligen? Jag har en vän som ställde den frågan i sin blogg för ett tag sen. Hon menade på att många bygger upp en fasad, framför allt på Facebook, där de målar upp hur duktiga dem är hela tiden. Skryt helt enkelt som de vill smeta in i ansiktet på alla andra. Jag vet inte om det är så, jag vet bara att jag skriver om min träning för att det peppar mig! Jag tänker så mycket på träning hela tiden att jag bara vill få det ur mig! Och dela med mig till de som är likasinnade. MEN sen är jag en "periodare" också, emellanåt får jag besök av latmasken som lägger beslag på min ork och lust. Men nu har jag ett mål med min träning och det ska uppnås inom 1 år, målet är högt siktat men skam den som ger sig! Jag vet inte om jag kommer klara det, men provar jag inte så vet jag inte. Simpel as that.

Idag fick jag även hem mitt H&M-paket, och för en gångs skull passade alla kläderna perfekt! Och allt motsvarade mina förväntningar gällande material och modell. Jag hade en runway här hemma ikväll för min man och våra barn, självklart tyckte flickorna om allt, de är ju sin mammas flickor! ;-) Skämt å sido, min man godkände tom också kläderna, trots att det mesta var av mörka färger och han tjatar jämt på mig att jag borde ha kläder i mer färg. Han tycker jag är "feg". Själv föredrar jag att kalla mig själv för "stilren"... ;-)

Imorgon åker vi och hämtar hem vår Nova som är hos Petras hane Ummi på parning. Nu ska vi bara hålla tummar och tår sen också att parningen lyckats och att hon kommer få små småttingar i början på november. Huset är inte riktigt detsamma utan henne så det ska bli skönt att få hem henne. 
 
Nu blir det en kopp te och mys med maken i tv-soffan, det är faktiskt inte helt fel att hösten är på ingång, blir mycket mer mys då med alla tända ljus och gosiga filtar - tycker i alla fall jag =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0