Vem uppskattar inte en riktigt god choklad?

Jag tror faktiskt att jag aldrig träffat en människa som påstått sig ogilla choklad. För det gör väl ändå alla människor?
Sen kan man ju tycka om olika choklad, en del vill ha ljus andra mörk, en del vill ha sin ren medans andra vill ha sin smaksatt. En del vill dricka sin varm, andra kall. Hur man än vill ha sin choklad så tycker nog alla om den på ett eller annat vis. Idag när jag slutat jobbet tog jag mig en långpromenad med hunden. Så kom jag till vårt lilla centrum där vi har världens mysigaste lilla Marsipan och Chokladbutik. Dem tillverkar och säljer all typ av konfektyr man som chokladälskare kan drömma om, rena himmelriket för den som tycker om godis både för gomen och ögat.
Jag bestämde mig för att plocka ihop en påse till en av mina bästa vänner här i livet, utan henne skulle jag nog bli knäpp tänker jag ibland. Och jag är helt kass på att visa henne hur mycket hon betyder för mig, men imorgon ska hon i alla fall få en påse med massa gottis, hoppas hon kommer tycka om den. Jag köpte drickchoklad med mint, en chokladkaka smaksatt med hallon, en stor fransk chokladbakelse och några små praliner på lösvikt. Expediten satte iordning det till ett jättevackert celofanpaket. Hoppas hon kommer tycka om det jag satt ihop åt henne nu bara. Alla ni som älskar det ljuva i livet, ni får inte missa detta lilla smultronställe!! Jag länkar till deras sida för den som vill kika in! http://kutterkonfekt.se/marsipan-choklad-marsipankonfekt-handgjorda-marsipanfigurer-praliner-cafe-butik.shtml
 



Kommentarer
Syster Jessica

Nämen vad snällt att jag ska få choklad ;)

2011-08-24 @ 20:01:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0