Busy weekend...

...för att uttrycka sig milt!!
I fredags åkte jag med min familj till vår lokala Zoo-butik och handlade massor med djurfoder så nu har vi bunkrat för ett bra tag framöver!
Men det var så mycket mer jag behövde som de tyvärr inte hade där så på lördagen klev vi upp rätt skapligt, storstädade och gjorde rent hus big time sen åkte vi iväg till Bromma Zoo och handlade resten, bla en ny Bia-bädd till världens bästa boxer och ersättningsmjölk utifall att det skulle behövas när Novas bebisar kommer om lite mer än en vecka! =) 
När vi var där så såg jag att dem fått in pEi Pods och först blev jag eld och lågor men när vi tittade närmare på dem så kände jag mig inte längre lika uppspelt... Det var absolut inget fel på dem!! Men jag hade nog föreställt mig att de skulle vara av lite hårdare plast och att dem skulle vara "helgjutna" men man såg jättetydligt en rand där de länkats samman plus att man såg ett rätt stort störande hål på sidan som uppenbarligen fyllt sin funktion vid tillverkningen, men det var bara fult vid det färdiga resultatet... =( Sen var materialet lite för "matt" ni vet så där så man kan tänka sig att smuts fäster lite för lätt liksom. Jag är väl kräsen och överpetig, men på bilderna man sett så har jag upplevt dem stilrenare helt enkelt bara.

Nog om det. Efter Bromma Zoo blev det shopping med familjen i Bromma i den stora gallerian, fy f-n vad bra det var där!! Det var faktiskt första gången vi var där. Jag kommer absolut åka dit fler gånger! Ofta har vi åkt till Skärholmen bara för att det är enkelt att svänga in där, men nu kommer vi helt klart åka en bit till för det är det så himla värt! Skitfina butiker och stort och fräscht! Inga kläder slängda på golvet och inga långa köer, me like!! Efter det åkte vi till våra vänner i Västerljung och åt middag och hade en helkväll tillsammans. Mycket trevligt!

Idag hade vi fullt hus här hemma. Först kom en gammal klasskompis till mig och fikade med sin sambo och son och sen kom en familj och hämtade Patriks akvarium som han sålde. Efter det gick vi hem till Patriks syster och firade hennes dotter som fyllde 3 år, tiden går sannerligen fort, det känns som att hon var en nyfödd bebis förra veckan!

Nu har jag precis nattat barnen och ska ägna mig åt min bättre hälft en stund innan kudden kallar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0