Min helt fabolösa släkt

Idag träffade jag en av mina finaste vänner Anna, vi åkte ner på stan och shoppade lite och det var riktigt nice att få sig en nypa frisk luft efter en hel vecka inomhus. Jag handlade en superfin scarf till min moster och lite smink till mig själv. Sen blev det fika hemma hos oss och barnen busade ett par timmar.

Sedan hade mina fina kusiner ordnat en överaskningsfest för min underbara moster som fyllde 60 år!
Alla kom och vi hade så himla trevligt! Kusinerna hade ordnat med smörgåstårtor och gott dricka och lite senare kaffe och fika.
Det blir ju inte så ofta vi träffas allihopa men när vi väl gör det så är det alltid så jäkla roligt för jag har verkligen världens mest fabolösa släkt! Mina mostrar och mina kusiner med sina respektive är dem bästa i världen! Det är sällan jag skrattar som jag gör i deras sällskap och det lever man ju rätt länge på sen. Vi kan verkligen prata om allt, livet, döden och allt där emellan!
På något sätt så är man ju så "hemma" med dem eftersom dem alla känner en utan och innan sedan man var en liten parvel som sprang runt deras ben och busade. Lite lustig känlsa att se sina egna barn leka med sina jämnåriga sysslingar som man själv lekte när vi kusiner var mindre. Jag minns att jag älskade våra stora sammankomster när någon i släkten hade storkalas, man sprang omkring och lekte kurragömma och provade mormors pälsar i stora klädkammaren och nu gör våra barn likadant. Jag ler i hjärtat så det nästan krusar sig när jag ser hur allting upprepar sig. 
Det blev en del reseprat med min kusin som varit flygvärdinna, hennes sambo är pilot på SAS också så dem har ju sett rätt mycket av världen så nu sitter jag här och drömmer om alla ställen jag vill åka till. Men så pratade vi också om hur saker och ting snabbt kan förändras och hur man ska ta till vara på alla stunder tillsammans. Sanna ord som man ska ta fasta på mer ordentligt.

However, efter en hel dag med mycket skratt och glada toner så ska det faktiskt bli rätt skönt att sjunka ner i tv-soffan med familjen och djuren och titta på något roligt på tv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0