Varmt!

Igår var det den 1:a oktober och min lillasysters födelsedag. Och vilken sommarvärme vi hade! Jag som legat nerbäddad sjuk hela veckan tog mina första steg utanför hemmet på förmddagen.
Jag åkte ner på stan för att uträtta lite ärenden och sen bar det iväg på 2 födelsedagskalas efter varandra.
Efter dem var färdiga åkte jag hem till min underbara fina Jenny och gav henne en present. Jag har saknat henne så mycket men har inte kunnat träffa henne på rätt länge eftersom dem har flyttat och sen har ju jag varit sjuk, men nu var jag bara tvungen att åka förbi och få se henne. Vi träffades ju iof på hennes 40-årsfest men då var det ju minst sagt huset fullt så vi hann ju inte prata så länge. Vi träffades ju inte så länge igår heller eftersom jag inte ville stanna så länge utifall att jag skulle smitta henne. Men det var skönt att se henne i alla fall.

Efter det åkte jag hem och gjorde mig redo för kvällen som spenderade hos min lillasyster. Hon hade tjejkväll och bjöd på en av mina favoriträtter - Paella! Mums!! Kvällen gick i spanskt tema och det passade ju bra till den oväntade "tropiska" värmen vi blivit bjudna på under hela dagen och sedan även under kvällen!
Vi spelade spel och skrattade mycket, välbehövligt för själ och kropp.

När jag kom hem på natten tyckte jag minsann att mitt energiförråd var återladdat och jag kände mig betydligt piggare, men så vaknade jag mer snorig än tidigare, med en dunkande huvudvärk och en ögoninfalamtion som heter duga!
Suck alltså.
Jag blir så less på det här. Igår när jag cyklade till min lillasyster så kände jag hur enormt mycket jag saknat att få röra på mig, jag blir galen på detta stillasittandet. Nu har jag tagit både Paracetamol, Mollipect, Kokilana och en näve havtornbär så nu måste allting vända. Det säger rätt mycket om hur trött jag är på eländet för jag medicnerar sällan eller aldrig, jag avskyr att behöva preparera kroppen med läkemedel, tror starkt på att det är mycket bättre att låta immunförsvaret få kämpa lite och läka ut infektioner och virus av sig självt, men nu orkade jag helt enkelt inte. Det enda positiva med den här förkylningen är att jag hostat så jag har träningsvärk i magen! ;-)

Min bättre hälft är i skrivande stund ute och träningcyklar på sin nya MTB, gissa hur avundsjuk jag är? Jaja, jag får väl försöka pigga upp mig med något annat roligt, kanske måla naglarna i någon rolig färg eller något sånt =P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0