Bra PW idag och sagomys med de bästa

Idag var jag verkligen på gång när jag och Otto gick på långis ikväll. Det blev nästan 1 mil och Otto var lika taggad som jag. Antar att vi båda njuter av att det är lite svalare nu. Han var busig och ville leka lite för en gångs skull, och det var rätt länge sen nu faktiskt. På sommrarna är han rätt slö, han gillar väl inte värmen direkt. Men idag var han i alla fall riktigt glad och det smittar ju så klart ner matte så vi sprang och busade lite och hade det riktigt kul tillsammans. Jag har saknat att skratta tillsammans med honom, men nu var han sitt knasiga roliga jag igen.

När jag kom hem förberedde jag mina flickor för sängdags. Dem borstade tänderna och kröp i sina pyamasar, sen var det dags för sagostund! Det blev inte 1 saga, och inte två... Utan 8! Men ibland får man helt enkelt ta sig lite extra tid. En kompis påminde mig häromdagen om att barnen bara är små en så otroligt liten del av våra liv så man ska ta till vara på varenda sekund tillsammans, så sant så... Ibland måste man stanna upp och tänka sig för lite. Komma ihåg att verkligen njuta av tiden också. För om man ska vara helt ärlig så rullar dagarna bara på ibland. Så är det ju helt enkelt. Barnen somnade nöjda och jag lär ju göra det med.

Så summan av kardemumman är att dagen var toppen, bra PW och sagogos med med barnen, finns det bättre sätt att fylla på sitt energiförråd?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0