Cancerfonden

Jag har inte tränat på över en vecka nu och jag håller på att bli tokig!! Men alla vet ju att man inte ska göra det när man är sjuk, dessutom hade jag inte ens funnit orken om den så stod mitt framför näsan på mig just nu. Att vara sjuk är totalt värdelöst! Men hur tung min förkylning än är så finns det dem som har det mycket värre.
Idag är den stora dagen för att tänka på någon annan än sig själv. I alla fall här hemma hos oss.
Hur många av oss skulle inte kunna skänka en peng till någon behövande förening? Jag måste erkänna att jag är rätt dålig på det, men så plötsligt händer det som inte får hända. Och man önskar inget hellre än att det skulle finnas rätt hjälp att få. 
Min tvillingsyster är reumatiker och en av mina bästa vänner plus en del bekanta har drabbats av cancer. Jag är 31 år och det känns helt ofattbart att dessa sjukdomar kan drabba männsikor i så unga år, men det är verkligheten.

Jag kommer därför lämna ett bidrag idag på både Cancerfonden och Reumatikerfonden. Snälla gör det du med! Det behöver inte alls vara en stor peng, för många bäckar små...

Här är länkar till cancerfonden och reumatikerfonden:

http://www.cancerfonden.se/

http://www.reumatikerforbundet.org/start.asp?sida=3985

Vill man ha årets snyggaste Bröstcancer-band så kikar man in här:

http://www.lindex.com/se/dam/accessoarer/bijouterier/armband/6666211/Armband/?styleId=19434634 



Ha en skön fredag alla läsare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0