Intensiv dag

Idag var minst sagt en fullspäckad dag! Först jobba, sen till grannstaden en snabbis för att köpa världens bästa kattsand, EverClean om någon undrar.
Sen hem och hämta barnen på fritids och sen ut och promenera med min äldsta Trosavän. Hon var den allra första personen jag lärde känna när jag som 10-åring flyttade till Trosa och även om det ibland har gått längre perioder mellan gångerna vi ses sedan vi fick barn och arbeten på olika orter så är det ändå som om vi sågs igår. Så skönt med såna vänner, man kan prata om allt, man kan skratta tillsammans, man kan slappa tillsammans och det bästa av allt, man kan lita på varandra! Äntligen är hon dessutom tillbaks på hemmaplan! Skönt att ha henne här igen.

Imorgon ska jag med mina kära arbetskollegor till Forsmark och gå på studiebesök på ett kärnkraftverk, lite halvläskigt med kärnkraftverk, vill ju inte gärna att något ska gå sönder när vi är där så vi blir ett gäng gröna gubbar, hehe, nej då, det ska nog gå bra! Men resan är rätt lång så korsordet är givetvis nerpackat! Jag köper inte mycket tidningar, bortsett från ELLE som jag ju prenumererar på och en Plaza någon gång ibland, men korsordstidningar, det är jag helt klart storkonsument på!! Jag älskar att lösa korsord, för mig är det det bästa sättet att koppla av och skingra tankar.

Och så dagens middag som var himla god, den måste jag bara dela med mig av ifall någon skulle vara sugen på nyttig och supergod mat! Några skivor Seranoskinka, en liten bit mozarella - skivat och varvat med en egenodlad solvarm tomat, färsk basilika, oliver och cremebalsamico! Mumma!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0