Nespresso-kaffe till alla!

Jag tycker att alla människor borde ha en Nespresso-bryggare. Detta är utan tvekan det godaste kaffet jag druckit. Att man dessutom kan välja vitt och  brett över smaker och styrka är ju ett ännu större plus, och vill man inte ha koffein så tar man helt enkelt en kapsel utan koffein. Nespressobryggarna kommer ju i olika utföranden och utseenden, men för mig var det självklart att välja en bryggare med mjölkskummare. Jag är ingen Latte-människa, men tycker det kan vara gott med en Cappucino någon gång ibland. Men användningsområdet för mjölkskummaren är ju så pass mycket bredare än bara Latte och Cappucino. Det finns så otroligt mycket goda kaffedrinkar man kan göra! Och hur ofta vill inte barnen ha varm choklad med skummad varm mjölk? Mums! Jag brukar köpa KutterKonfekts choklad, de är smaksatta med bla mint eller hallon, bara att välja sin favorit!

Mina två favoriter är en Espressokapsel som jag faktiskt gör en Lungo-kopp av, Indriya from India och Lungon Fortissio Lungo.
 
Kapselasken med glaslock finns att köpa på utvalda Mio-butiker.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0