Att motionera tillsammans med sin hund

Är inte alltid det lättaste. Vaknade tidigt idag och bestämde mig för att ge mig ut i skogen för en runda med hunden, tänkte det kunde vara skönt att komma ut innan alla andra vaknat till liv så vi fick ha skogen lite för oss själva, dessvärre var det många fler än jag som tänkte samma sak. Aldrig har väl spåret varit så fullt av folk, och eftersom min hund är en rätt stor boxer vill jag inte gärna möta folk direkt på spåret eftersom en del männsikor kan vara hundrädda, så så fort vi möter någon viker vi av från spåret och ibland blir vi stillastående en stund tills de passerat. Inga jätteproblem iof, men lite halvdrygt att då och då behöva avbryta sin träning pga möte. Tror vi testar att springa tillsammans en sen kväll nästa gång istället.
Hur som helst, idag var första gången jag testade appen RunKeeper och den var så bra, fattar inte att jag inte testat den innan. 7 km blev det idag och det kändes kan jag säga för min otränade kropp.
Efter det rullade dagen på i en faslig takt, först var jag iväg med min yngsta dotter på barnkalas, sen åkte vi en sväng till min bästa vän och tittade på hennes fina kattungar, och efter det blev det några timmars kantarellsök i skogen, och nu har jag ställt en biffstroganoff på långkok på spisen, jag får lov att skippa riset som de andra i familjen får serverat, istället tar jag extra mycket sallad, det är ändå desto godare att fylla ut tallriken med. Hade tänkt låta bli kolhydrater några veckor nu och se om det ger något resultat.

Imorgon börjar verkligheten igen, semestern är slut och vardagen kickar in. Men icke att fördöma, rutiner och vardag behövs de med för att man ska uppskatta semestern.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0