Lucky me...

Som har den här stora idrottsarenan inte ens 100 meter från mitt hem! Det finns egentligen inga ursäkter, bara att knyta skorna och knata ut! Idag skulle jag ju egentligen gett mig ut i spåret och sprungit det åtminstonde ett varv, men så pratade jag med en god vän på jobbet som är väldigt duktig när det gäller all sorts träning, denne tipsade mig om att jag borde tänka på att inte gå ut alltför hårt eftersom jag ju är rätt otränad nu. Han tyckte istället att jag skulle springa samma planerade sträcka som i spåret men på arenan istället, som ju är plan mark. Backar kan jag ta itu med lite senare när jag fått upp flåset ordentligt och musklerna i benen är med på noterna lite mer igen. Hans tips kändes helt rätt för mig, så jag tackade tacksamt för dem och gav mig genast ut på arenan när jag kom hem från jobbet. Målet ju var att springa 2,4 km i spåret som minst och det klarade jag i alla fall på arenan! Jag gjorde det! Jag sprang 2,4 km utan att sacka efter eller stanna en enda gång! Inte mycket att skryta över för den som är vältränad, men jag är stolt över mig själv! =)
Målen jag sätter upp i min träning är inte att bli lika bra eller bättre än någon annan, utan att hela tiden förbättra mig själv. Det är så jag tänker, det är mina egna resultat jag ska nå eller gärna slå. Jag är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli någon elitidrottare. Punkt slut. Men att vara i ok kondition är ett måste för mitt välmående! =) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0