Vilodag

Och en väldigt välbehövlig sådan! Jag lider och njuter på samma gång av träningsvärk i mina ben. Helt galet att värk kan kännas så skönt! Fast det är ju bara för att man känner sig så duktig och sund när man känner av sin träning dagen efter.
Att ha vilodag är ju faktiskt nödvändigt för att kroppen ska kunna ta till sig av träningen man utför. Men imorgon, då SKA jag ta mig igenom spåret springandes UTAN "gå-pauser" åtminstonde 1 varv! Nu måste det bara gå!!
Jag älskar ju intervallträning så planen för den här veckan är att springa spåret imorgon och sedan köra intervallträning på onsdag, promenera på torsdag och ha vilodag på fredag. Så ska jag springa igen på lördag och köra intervall igen på söndag. Känns som en bra plan, hoppas bara jag lyckas hålla den också.

Idag hade jag min första arbetsdag efter 4 veckors semester. Det flöt på bra och det var riktigt mysigt att träffa mina underbara arbetskamrater igen. Det kommer vara mycket roligt som händer på jobbet under hösten och jag ser faktiskt fram emot den. Ja, faktiskt, jag som annars tycker hösten är en rätt tråkig och tung årstid, hela november är ju så mörk och ruggig, men den månaden behövs den med för att man ska uppskatta alla andra månader. 

Nu ikväll har jag lusläst ELLE:s stora modebilaga och har hittat en del jag kommer drömma om och sukta efter hela hösten, men vad det är för fina saker, det berättar jag i ett annat inlägg någon senare gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0