Länge sen

Oj vad tiden gått sedan jag bloggade sist!
Det har varit mycket på jobbet och mycket på fritiden med.
Vi har julklappshandlat, haft full rulle med middagar både här hemma och borta hos släkt och bekanta, den här hösten har varit galen med sitt fullspäckade schema!
På jobbet kämpar vi fortfarande med flytten. Vi som redan kommit in i den nya lokalen har en hel del pyssel med att få alla datorer och apparater att fungera som innan flytten. Och de som fortfarande är kvar i den gamla lokalen har fullt upp med att springa emellan för att låna våra skrivare och skriva i våra pärmar för avraporetingar osv. Men det kommer bli så himla bra när allting är färdigt! =) Men nu längtar vi alla efter att få bli samlade igen.

Kattungarna växer på sig och är så underbara. Ett par av dem är ena riktiga filbunkar som alldeles säkert inte kommer vilja göra någonting annat än att kelas hela dagarna i ändå när de blivit lite äldre.

Igår var det ju 1:a advent och vi var på Trosa julmarknad. Det doftade av brända mandlar och vid biblioteket bjöds det på pepparkakakor och glögg. Ett par tomtar gick runt på torget och hälsade på barnen, det var ju givetvis mycket uppskattat. Flickorna fick köpa sig några strutar med "julkarameller" och de var jättenöjda med dagen.

Jag har inte tränat på sååå länge, vet inte vad sjutton det är med mig men lusten finns inte där! ><
Blir irriterad på mig själv varje kväll när jag går och lägger mig, för då tänker jag att lika gärna som jag mig den där timmen i soffan så hade jag kunnat gått en pw med Otto. Men jag är så trött efter jobbet och finner ingen energi. Snart SKA jag i alla fall ta mig ordentligt i kragen för så här kan jag verkligen inte fortsätta!

Det kanske vore något att önska sig i julklapp förresten, ork på burk!

Ha det gott alla mina läsare!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0