En helg fylld med kärlek

Igår hade vi ett par goda vänner med sina barn här på middag och idag träffade jag en av de bästa i världen. Vi har inte setts på rätt länge och jag har saknat henne massor. Det var skönt att få sitta ner med henne över en kopp kaffe och ta igen allt som hänt den senaste tiden.
Jag vet att jag skrivit om det tidigare men goda vänner, alltså riktigt goda vänner, dem växer inte på träd. Och har man någon eller några såna vänner så ska man komma ihåg att vara tacksam för det varje dag! Så efter en helg i goda vänners sällskap så är batterierna laddade till max igen och jag är redo för en ny vecka med alla dess utmaningar.

Nu har äntligen mitt skavsår på hälen läkt så imorgon ska jag ge mig ut på en runda igen, känner mig taggad och längtar efter att få känna mig så där skönt matt imorgon kväll.

Vi tror bestämt att Nova fått lite mörkare tuttar, så förhoppningsvis så har parningen tagit! =) I så fall så har vi smått att vänta oss i början av november. Gissa om denna matten längtar efter att få vara katt-barnmorska?? Oh yes... ^^ Att få se livet ta form är ju bland det bästa man kan få vara med och uppleva tycker jag. Mina egna förlossningar är det finaste jag någonsin upplevt. För bakom den enorma smärtan man ju faktiskt genomlider så ligger ju den största och ultimata lyckan. Rushen man får av endorfinlossningen kroppen bjuder en på efter en förlossning är den största känsloexplossionen jag upplevt. Innan jag fått barn hörde jag bara om "baby-blues" och förlossningsdepressioner och det måste vara hemskt att hamna i ett sådant vakum, men för mig var det totalt tvärtom! Nu ska vi inte ha fler barn eftersom vi är supernöjda med hur vår familj ser ut, 2 människobarn + en hel drös med "småbebisar" i form av pälsade vänner. Men ibland kan jag tycka det är lite synd att jag aldrig ska få uppleva det igen, de första sparkarna, förlossning, ammning och de första lilla leendet, de första tänderna och de första stegen. Wow alltså... Det är mäktiga känslor för en förälder!

Nu är det i alla fall söndagkväll och det är mörkt och kallt ute så jag ska tända en massa värmeljus inne och plocka fram alla mysplädar och bjuda min bättre hälft på en kopp varm mintchoklad. Ha en underbar vecka alla mina läsare! Kram kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0