En hög med höstmys...

...köpte vi oss idag för att underlätta övergången från sommar till höst. Kanske blir det lite lättare då att skiljas från värmen och "välkommna" kylan och rusket. Jag är en sommarmänniska, så mycket som man bara kan bli. Jag älskar solen och havet och långa ljusa nätter. Jag älskar värme, blommor och gröna ängar. Jag tycker inte om överraskande regn på långpromenaderna med hunden, rå kyla och mörker. Jag tycker det känns tungt och sorgligt när trädens löv gulnar och faller till marken. Visst kan jag som alla andra tycka att hösten är vacker på sitt vis med, men är som sagt var ändå en sommarmänniska.
Dessa underbara gosiga plädar köpte vi i alla fall på en möbelbutik en bit härifrån. Från början skulle jag bara ha 1, men så hade de 20% på alla plädar och när jag gick runt där och klämde och kände på dem alla så blev jag ju helt såld. Man kan inte med ord beskriva hur lena och mjuka de är. Helt oslagbara. Så jag köpte 5 stycken, 1 vit, 2 gråa och 2 svarta. De två svarta är av ett helt annat slag men ändå minst lika mjuka och lena.
Så nu är jag nästan lite sugen på att hösten och rusket ska infinna sig så vi får krypa upp i soffan med varsin gosig pläd och njuta av en bra film med massa tända ljus. Jag antar att hösten helt enkelt blir vad man gör den till och om man ordnar det lite mysigt hemma känns det nog lättare. Inbillar jag mig i alla fall... ;-)




Kommentarer
Petra

Gillar de svarta :) Var är de inköpta & pris?

2011-09-12 @ 19:11:09
Therese

Hej Petra! Dem är från Möbelhandlarn i Vagnhärad. Dem kostar 379:- men just nu har dem 20% på alla plädar och presentartiklar! Så skynda fynda! Dem är helt ljuvliga! =) Kram

2011-09-12 @ 20:48:54
Petra

Möbelhandlarn? Motsvarar det MIO tror du? I så fall kanske de finns på MIO i Norrköping.

Kram :)

2011-09-14 @ 15:03:11
Therese

Ja, vet du att det kan jag mycket väl tänka mig att de gör. Har tom nästan för mig att jag sett dessa plädar på Mio! =)

2011-09-15 @ 12:45:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0