Julklappsinhandlingen påbörjad

Och i år är det sent påbörjat! I alla fall för att vara jag.
Jag är en människa som älskar julen och allt den för med sig. Jag älskar allt pyssel och att få plocka fram adventsljusstakar, hötomtarna och stjärnorna i fönstrena. Doften av Lussebullar, pepparkakor och smörkola. Mmm... Och för att inte tala om den allra första julskinkan som man lägger på smörgåsen med lite senap. Herregud så delikat! Och den första glöggen... Å så gott!
Allt pyssel och all tid med sina nära och kära, och allt rimmande på paketen. Den heliga tv-tiden med barnen då vi sitter spikade i soffan och tittar på adventskalendern. När man klär granen och tänder adventsljusen. Jag älskar det!
Men vi är rätt många i vår släkt och julen blir ju iom det rätt så dyr också. Så då har vi gjort som så att vi sedan några år tillbaks börjar handla julklappar tidigt så slipper det bli så stor ekonomisk "belastning" precis innan jul. Och givetvis så passar jag på om det under hösten är någon rea på något jag vet att mina tjejer vill ha. Och nu var det världens superrea på några utvalda produkter på Lekia i Nyköping. Så jag var där idag och handlade de första julklapparna för i år. De hade ett stort paket med Barbies och 5 tillhörande klänningar och massa skor och väskor för bara 199:- / st!! Så en varsin sådan kommer de få och jag vet att båda två, men framför allt min stora flicka kommer älska dem!
Sen var vi även en sväng på Rusta där de har haft nyöppning  av deras nya butik i Pålljungshage. Där hade dem PetShop för bara 29:- /paketet!! Normalpriset på dem är annars 99:- st, så den här mamman blev lite tokig och köpte 10 paket! Men det gick ju bara inte att låta bli när det var så himla billigt! Och jag vet ju hur mycket min lilla Donna älskar dessa Petshop, så jag vet hur glad hon kommer bli på julafton.
Men i år har jag och min man bestämt att det inte kommer bli så mycket klappar under granen som de varit tidigare år eftersom vi ju måste skära ner på det. Vi satsar ju på att åka till Thailand nästa år och om det ska funka att få ihop till den resan så måste vi tänka oss för lite. Jag har pratat med barnen om det och i början gnällde dem lite men så frågade jag om de kunde nämna en enda julklapp från förra året som de fått. Det kunde ingen av dem komma ihåg. Sen frågade jag om dem kom ihåg mycket från våra semestrar på Mallis och Teneriffa och då ville dem aldrig sluta prata, som Piff och Puff, hehe! Och då blev jag ännu mer säker. En upplevelse har dem ju med sig hela sitt liv, medans saker under granen kommer gå sönder eller glömmas bort med tiden. När de slutat prata i mun på varandra så frågade jag vad som var roligast, att få många julklappar eller att få resa. Svaret var ju givet.
Så julen hos oss blir kanske inte likadan som åren innan, men av någon anledning så känns det som om det kanske blir en av de skönaste jularna hittills. Kanske för att vi skalar av klapphetsen lite redan nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0