Så klantigt!

Ja det är så dumt. Så himla klantigt att ord inte räcker till. Vi skulle med jobbet till Östhammar för att gå på studiebesök på kärkraftverket Forsmark. Givetvis måste man legitimera sig vid ankomst, och givetvis glömmer jag mitt leg hemma. Så tröttsamt alltså. Men det gick rätt bra ändå. Jag fick vara med på allt utom en sak, och det var när de gick ner i underjorden, då fick jag stanna uppe på land helt enkelt.

Under tiden gick jag till en kiosk och köpte Sofis Mode som var dagens bilaga till Aftonbladet. Men jag hann inte ens läsa klart den innan de var tillbaks igen, de var bara borta i 45 minuter. Och appropå Sofis mode så har jag hittat en skitfin tunika i den tidningen idag. Den är guldfärgad och kommer ifrån Zara. I´m in love... För endast 559:- dessutom. Men jag får nog lov att drömma om den bara för nu måste jag lugna mig lite med mina klädinköp innan min käre make ledsnar på mig helt och hållet. Han behöver lite nytt i sin garderob och snart är det dags att köpa vinterkläder till barnen också och då drar det ju som alla föräldrar vet iväg rätt duktigt. Men hellre att det får kosta en del, för finns det något tråkigare än kalla blöta barn? Usch! Och för vår del så har ju vi bara 1½ år mellan våra flickor så de kläderna som vår stora tjej knappt slitit på, de kan ju lilllasyster nästan alltid ärva. Och säga vad man vill om dyra barnkläder, men jag tycker det lönar sig massor att köpa lite dyrare eftersom det faktiskt oftast är mycket bättre kvalitet. Jag tycker det är stor skillnad på vinterkläder från PoP jämfört med H&M, vi har verkligen provat att köpa från både och men kommer aldrig mer handla vinterutrustning på H&M. Sen är jag inte alls låst till PoP, utan är i år lite sugen på att testa något från InteSport eller Stadium. Vi har provat Didriksson med och det var helt ok men hittills ligger faktiskt PoPs kläder bäst till. 

Imorgon är det en vanlig dag på jobbet igen, men veckorna sedan semestern rullar på i en väldans fart. Redan torsdag imorgon, nice! Den här helgen kommer vara något alldeles extra. På fredag ska vi bowla med fina vännerna och sen följer en helg med massor av gos med min kära make! Vi ska tända massor med ljus och krypa under gosefiltarna i soffan, äta räkor och aioli, och ha "Sagan-om-ringen-maraton" Det ska bli himla mysigt! ^^ 

Ta hand om er alla fina vänner som läser min blogg! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0