Mycket som hänt

Det är riktigt länge sen jag bloggade nu, och det beror på flera olika saker. Först har det varit massor med pyssel inför julen och mitt i allt julstök och dagen innan min och Patriks bröllopsdag gick en nära släkting till oss bort. Det tog så mycket energi från oss i och med att förlusten från denna person är enorm. Det går inte att med ord beskriva hur stor saknaden är. "Men" hon var gammal och hon fick gå på ett snabbt och enkelt sätt. Hon var förmodligen den klokaste människa vi haft omkring oss och hon hade ALLTID något klokt att säga om alla situationer. Tomrummet efter henne kommer eka länge nu.

Sedan är en annan släkting till oss jättesjuk och det har också upptagit mycket av våra tankar. Jag tänker på henne hela tiden och mår lite illa av tanken på att hur sjuk hon är och det inte finns något vi kan göra för att hjälpa henne. När jag växte upp träffades vi nästan varje dag och jag vet hur mycket hon betyder för inte bara mig utan för sin egna familj och min mamma. Det gör väldigt väldigt ont att se sina nära och kära bära på den här tunga sorgen. För hur ledsen jag än är så vet jag att hennes egna familj lider ett helvete nu.
Inatt drömde jag om henne och att ett mirakel skedde och att allting bara blev bra. Det var en sån skön dröm, men det brände ända in i min själ när jag förstod att det bara var en dröm. Livet gör så ont ibland.

Men i allt elände som varit så har vi även haft lite ljusa glimtar med.

Jag har tex fått ett nytt jobb! From den 9:e januari kommer jag arbeta i Camfils reception och det känns så himla bra! Jag är stolt över mig själv som lyckade få det här jobbet eftersom det var många som sökte. Det ska bli skönt med lite förnyelse. Jag har arbetat i produktion i 5 år nu och behöver komma vidare.

Sen har vi äntligen bokat nästa semester!
Tyvärr så är det inte förräns i mitten av februari 2013 vi åker men vi behövde boka tidigt eftersom vi ville försäkra oss att få det hotellet vi ville ha och det säljer ju slut rätt snabbt i och med att vi åker över ett lov (sportlovet) Vi kommer i alla fall åka till Thailand och vara borta i 15 dagar. Eftersom det här blir vår första resa till Thailand så vet vi ju inte så mycket om landet men ser verkligen fram emot att få uppleva en helt annan kultur än den vi är vana vid.
Och eftersom det här blir en riktigt påkostad resa så kommer vi inte åka på någon sommarsemester i år. Men det är ok. Vi har ju vår båt och kommer förmodligen spendera mycket tid i skärgården och det är verkligen inte fy skam det heller.
Man kan helt enkelt inte få allt och vi känner oss mer än mycket lyckligt lottade som har denna resa att se fram emot. Det var inte alltför länge sen det inte ens fanns på världskartan att vi skulle ha råd att ens åka på en medelhavsresa. Livet som föräldraledig är förmodligen mycket jämförbart med hur det är att leva studentliv. I alla fall var det så för oss, vi hade aldrig pengar kvar i slutet av månaden och vi fick ofta vända på vartenda öre. Det var allt annat än roligt och enkelt att leva så men jag tror ändå att allt har en mening. Idag kan jag faktiskt se tillbaks på den tiden med en enorm respekt för pengar och dess värde. Och ännu längre bak ändå, innan den tiden då man var föräldraledig och man bara hade sig själv att försörja så rann pengarna snabbt genom fingrarna. så är det inte idag, men det beror väl samtidigt på att man känner ett stort ansvar för sina barn också.

Nyårsafton blev inte riktigt som vi planerat... Vi skulle firat med några av våra goda vänner men våra planer grusades när vår äldsta flicka kräktes hela dagen och hela natten under fredagen. Så som alla kan förstå så fick vi tyvärr ställa in festen. Jag ska kompensera våra gäster genom att bjuda hit dem på god mat och god dricka första lediga helgen som kommer nu här framöver.

Ja just det, ett tips till alla måste jag flika in också! Våra flickor fick X-box Kinect i julklapp. Det kan med största sannolikhet vara den bästa julklappen de nånsin fått. Det är vrålkul!! Och totalt beroendeframkallande... Man vill aldrig sluta spela! Vi spelar mest Kinect Adventures som är ett spel med bla forsränning, bollspel, och en bana som påminner lite om programmet som gått på tv5, Wipeout. Så om man vill göra sig av med lite av julmaten så finns det nog inget roligare sätt.

Gott nytt år på er alla!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0