Januarigym...

ALLA verkar vilja komma iform i januari. Igår var det minst sagt knökfullt på gymmet och jag som var sugen på löpbanden kom inte åt dem en enda gång! Istället fick jag köra Crosstrainer och sen cykla, det var ju sådär. Nåja, det lugnar snart ner sig. Till mars tror jag det är som vanligt igen.
Igår körde jag storkok i köket igen. Jag ungsgrillade 3 st stora kycklingfileér och kokade massor med Qinoa, så nu har jag färdigt i veckan att bara värma. Perfekt! Detta med att komma i form igen är rätt så bökigt innan man trillat in i rutinerna igen. Man får inte glömma att ta med sig mellanmål till jobbet, eller träningskläder och tillbehör så som skor och vattenflaska. Allt blir så mycket lättare om jag packar i ordning allt kvällen innan istället för på morgonen, då är det bara att grabba tag i sakerna och gå sen liksom. Igår hade jag inte min träningskompis Ullis med mig på gymmet så jag fick köra själv, men det gick bra. Jag måste säga att jag är imponerad över hur snabbt man faktiskt kan bygga upp sin kropp igen med en bra kost och massa vilja. Jag har bara kört detta fitness-passet nu i lite mer än en vecka, men fixar redan tex plankan och finska solstolen på bättre tid än i början. Känns jättebra! =)
Igår fyllde min bättre hälft år och då blev det lite fika på kvällen för honom och barnen, men jag lät bli, åt Kesella med jordgubbar istället. Funkar det med! =)

Ha en skön dag alla läsare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0