En bra start på helgen...

Får man garanterat om man efter jobbet tar en sväng förbi Kutter Konfekt, Marsipangården i Trosa.
Himmel och plättar vilken delikat butik detta är! Jag tog med mina döttrar dit idag efter jobbet och skolan. Man skulle kunna äta lite av allt där, men det gäller att lägga band på sig. ^^
Jag åt en Fransk Chokladbakelse med en marsipanjordgubbe uppepå och grädde till, och flickorna tog en varsin vanilj-marshmellowstrut doppad i choklad och strössel. Till det drack jag kaffe och dem drack hallonsoda. Eftersom Patrik var tvungen att jobba sent idag så köpte vi med oss drickchoklad med mint i och en påse med chokladgodis till honom. Klart han också ska få lite gottis. ^^
Så till alla er som aldrig varit i Trosa, när/om ni kommer hit, missa inte detta smultronställe!!

När jag kom hem och kikade ner i brevlådan blev jag om möjligt ännu gladare! Månadens nummer av ELLE hade kommit! Så inte nog med att jag fått mitt godisbegär mättat, jag har fantastisk läsning att se fram emot i helgen också, ibland har man medvind bara och idag känns som en sådan dag! =)

Hoppas ni alla får en skön helg med massa god mat och lugn och ro! Kram på er!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

* Lounge For Stars *

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men jag har nog helt enkelt för mycket att dela med mig av här i livet. I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, mitt liv och en del av vad som sker runt om mig. Tänkte dela med mig av kloka ord jag hör och har hört. Men denna blogg kommer även handla om mode och inredning som hör till mina stora intressen, och även om min kattuppfödning (Devon Rex-katter) som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag kommer även skriva en del om träning och nyttig mat. Hoppas ni ska hitta något ni tycker är läsvärt här hos mig. // Therese

RSS 2.0